Jsme profesionální SEO KONZULTANTI s dlouholetou praxí, prokazatelnými úspěchy a spokojenými klienty.

Ing. Rudolf Sehnal MBA

SEO konzultant a zakladatel agentury SEOMAKER

Rudolf se profesi SEO konzultanta věnuje intenzivně na profesionální úrovni od roku 2016 současně s vedením kompletních online a offline komunikačních kampaní pro různé společnosti v oblastech telco, fintech a IT. Taktickému a strategickému vedení aktivit v oblasti marketingové komunikace se věnuje od ukončení vysoké školy.  Agenturu SEOMAKER zakládal s cíle dostát standardům od Googlu, který pro optimalizaci webů pro vyhledávače (Search Engine Optimization, SEO) doporučuje, jaké zkušenosti by měl mít dobrý SEO konzultant:

  1. vytváření kvalitního obsahu webu pomocí SEO copywritingu
  2. kontrolu a nastavení technických parametrů webu a hostingu (technické SEO)
  3. schopnost zohlednit všechny důležité on-page a off-page faktory SEO optimalizace
  4. nastavení struktury on-line kampaní (PPC – placení za prokliky) zvyšující návštěvnost webu
  5. detailní analýzu klíčových slov a na jejím základě vytvoření struktury webu
  6. SEO konzultant by měl být schopný provést školení v celé problematice SEO optimalizace se zřetelem na Vaši oblast podnikání

 

Samuel Rudolf Sehnal

SEO konzultant a jednatel agentury SEOMAKER

Samuel se intenzivně zabývá oblastí SEO  od roku 2019, kdy dokončoval střední IT školu a začal pracovat na optimalizaci webů firem z různých oborů.

Díky studiu na SSŠVT v Praze získal znalosti v oblasti technické optimalizace webu a poté v obsahovém SEO a linkbuildingu.

V současnosti vede projekty významných klientů agentury, navrhuje obsahové a technické strategie a spolupracuje s programátory a vývojáři klientů tak, aby výsledná optimalizace přinášela dlouhodobý efekt. Na klienty agentury se můžete podívat v referencích.

 

V agentuře SEOMAKER pomáháme desítkám webů dostat se s tisíci klíčovými slovy na přední pozice ve vyhledávačích Google a Seznam. Rádi s tím pomůžeme i Vám.

Dlouhodobě a krátkodobě optimalizovaných online projektů

Klíčových slov na TOP 3 pozicích vyhledávačů Google a Seznam

Klíčových slov na TOP 10 pozicích vyhledávačů Google a Seznam

Vybraných klíčových slov, o které se starám v portfoliu projektů

70-80 % lidí kliká při vyhledávání na výsledky pod reklamami. Proto je důležité mít web na první stránce výsledků vyhledávání. Ideálně na několika prvních pozicích.

Zde je příklad hledání klíčového slova “seo konzultant” na Googlu.  

Dovednosti, které by Vám SEO konzultanti měli nabídnout a které Vám nabízíme v agentuře SEOMAKER

SEO optimalizaci vnímáme jako efektivní nástroj kontinuálního zvyšování návštěvnosti webu, blogu či e-shopu s cílem zvýšení počtu získaných kontaktů na potenciální zákazníky nebo přímo nákupů v e-shopu. Jaké oblasti by měl profesionální SEO konzultant či expert pokrýt a být schopen vyřešit?

1. Technické SEO

  • Pokud již máte webové stránky, měl by SEO konzultant dokázat pomocí online nástrojů analyzovat jeho technické parametry jako rychlost načítání, existenci a správnost mapy webu, souboru povolující indexaci webu vyhledávači, šifrování dat a podobně.
  • Což jsou faktory, bez kterých se Vaše stránky nemohou zobrazovat na dobrých pozicích ve vyhledávačích.

SEOMAKER | Upozorníme Vás na všechny kritické nedostatky a chyby Vašeho webu s názorným vysvětlením, jak je odstranit. Pokud se Váš web vůbec nezobrazuje na prvních stránkách výsledků hledání, objednejte si naši jednorázovou SEO konzultaci.

2. Před-realizační analýza webového projektu

  • Když plánujete vytvoření nového webu nebo chcete udělat rozsáhlý redesign stávajícího, je vhodná chvíle pro zahrnutí SEO konzultanta do realizačního týmu.
  • Klasická web designová agentura Vám vytvoří web podle Vašeho zadání. Web pak spustíte a zjistíte, že jeho návštěvnost z přirozeného hledání je mizivá.
  • Před-implementační SEO analýza hledanosti klíčových slov Vám pomůže zpřesnit zadání pro webdesignéry.

SEOMAKER | Po analýze klíčových slov Vám pomůžeme upřesnit zadání pro agenturu vytvářející webové stránky. Díky této optimalizaci získáte návštěvnost zdarma z vyhledávačů. A poradíme Vám, jak návštěvnost konkrétních stránek podpořit pomocí linkbuildingu.

3. Analýza způsobu hledání Vašeho oboru na internetu

  • Jedna z klíčových oblastí v marketingu je znalost potřeb potenciálních zákazníků. V online marketingu se potřeby zákazníků dají přesně získat z frází, kterými potenciální zákazníci hledají Vaše služby.

SEOMAKER | Díky detailní analýze stovek či tisíců klíčových slov Vám přesně ukážeme, jak, v jakém množství a kdy hledají potenciální zákazníci Vaše služby nebo výrobky. Což Vám pomůže při vytváření online strategie.

4. Vytvoření logické struktury pro návštěvníky a roboty

  • Jelikož v této fázi je už zřejmé, jak přesně a v jaké intenzitě lidé hledají Vaše služby nebo produkty, je dalším logickým krokem vytvoření kompletního návrhu nové struktury webu nebo e-shopu s názvy hlavních sekcí a podskupin. A to vše od nejvíce vyhledávaného až po nejméně hledané.

SEOMAKER | Vytvoříme nebo předělám strukturu Vašeho internetového projektu tak, aby v ní potenciální zákazníci a roboti vyhledávačů nalezli na první dobrou přesně to, co hledají.

5. Vytvoření kvalitního obsahu s ohledem na SEO

  • Každé klíčové slovo, na které cílíte, potřebuje svoji cílovou stránku. Z hlediska SEO copywritingu je důležité napsat texty konkrétních webových stránek, u e-shopu texty hlavních produktových skupin, podskupin a popisů výrobků v této formě
    • URL stránky
    • H1, H2, H3 atd. nadpis
    • Bodycopy s interním prolinkováním
    • Meta title s ohledem na atraktivnost v porovnání s konkurencí
    • Meta description shrnujícím obsah stránky
    • ALT popisy obrázků

SEOMAKER | Díky našim bohatým zkušenostem s copywritingem a SEO Vám napíšeme optimalizované texty pro klíčové stránky nebo celý web tak, aby přesvědčili návštěvníky k akci a “přitáhly” pozornost vyhledávačů.

6. Prezentace SEO optimalizace

  • Ideálním způsobem předání výsledků a doporučení SEO optimalizace je osobní prezentace, kde by Vám konzultant SEO problematiky měl detailně vysvětlit všechny doporučení, ukázat implementační změny na konkrétních příkladech a doporučit další kroky pro úpravu webu.

SEOMAKER | Přímo pro Vás nebo pro Vaše marketingové specialisty připravíme detailní prezentaci s konkrétními návody, podle kterých budete moci svůj web rozvíjet. U menších projektů odprezentujeme hotové řešení.

7. Školení SEO optimalizace

  • Pokud se jedná o větší a profesionálnější internetové projekty, kde se o rozvoj webu starají marketingoví specialisté, je někdy vhodnější, aby konzultant SEO předal pomocí na míru připraveného školení přesný postup a know-how, jak samostatně provádět SEO optimalizaci.

SEOMAKER | Ve své pražské kanceláři, online nebo u Vás ve firmě provedeme pro online specialisty a manažery školení SEO problematiky s konkrétními tipy na zlepšení výkonu webu.

8. Optimalizace PPC kampaní

  • Pokud potřebujete okamžitě zvýšit návštěvnost webu a online prodeje Vašeho zboží a služeb, profesionální SEO konzultant Vám připraví na základě analýzy klíčových slov, cílových stránek, konkurenčních kampaní atd. strukturu PPC kampaní a poradí, jak optimalizovat obsah stránek, snippetů, nadpisů, URL atd.

SEOMAKER | Na základě analýzy klíčových slov Vám připravíme ideální strukturu pro vytvoření PPC kampaní v reklamních nástrojích Google Ads a Sklik.

9. Ukázka dosažených výsledků pomocí SEO

  • Samozřejmě kromě teoretických znalostí SEO byste si měli nechat ukázat dosažené výsledky optimalizací v praxi. Ideálně konkrétní stránky a jejich dlouhodobé umístění na prvních místech vyhledávání atd. Prezentované teoretické znalosti jsou jedna věc (i když také důležitá), ale skutečná úspěšná realizace ukáže prokazatelné know-how.

SEOMAKER | Vytvářeli jsme množství SEO analýz a následně je implementovali, vytvářeli strukturu a obsah stránek tak, aby byly dobře umístěné ve výsledcích vyhledávání a také aby přinášeli konverze. Příklady najdete v referencích.

10. Certifikace, praxe, know-how v oblasti SEO

  • Dobrý konzultant v oblasti SEO by se měl stále vzdělávat a sledovat nové trendy a změny v algoritmech vyhledávačů.

SEOMAKER | V agentuře máme kromě 20+ leté praxe a know-how v marketingu a komunikačních strategiích a 10+ leté praxe v online marketingu, SEO copywritingu, SEO optimalizaci a analýze klíčových slov také certifikaci SEO specialista od Callabimu a s jedním z našich klinetů Dotykačka jsme získali ocenění SEO ROKU 2020 v soutěži WEBTOP100.

Google radí, jak vybrat SEO konzultanta

Maile Ohye z Googlu radí jak vybrat SEO konzultanta

  •  vyvarujte se konzultantů, kteří Vám slíbí první pozice ve vyhledávačích “přes noc”
  • nechte si vypracovat, jak konzultant bude postupovat při plnění Vašeho zadání
  • podívejte se, zda na Vás působí internetová prezentace SEO konzultanta profesionálně.
  • zrealizujte osobní setkání
  • nechejte si ukázat, jakých konkrétních výsledků konzultant dosáhl
  • nechte si vytvořit SEO audit

 

 

Jak hodnotí naše SEO konzultační dovednosti klienti?

“Vynikající odborné služby spojené se skvělými komunikačními a prezentačními schopnostmi.”
Ondřej Dvořák

Marketing specialista, masticlife.cz

*****

alpiq-energy.cz

“Absolvoval jsem velice přínosné školení, které po čase doslova nese ovoce 🙂
Těším se na další spolupráci a vřele doporučuji všem, kterým není jedno že nejsou vidět!”
Pavel Kovaříček

Online specialista, proma.cz

Jak vybrat kvalitního SEO konzultanta?

  • Najmutím SEO konzultanta získáte potenciál vylepšit Váš web a ušetřit čas, který byste optimalizací ztratili, ale špatnou volbou specialisty také riskujete poškození svého webu a reputace, když Vám špatně poradí nebo doporučí špatné postupy. Je tedy třeba mít na paměti následný soubor doporučení:

 

1. Pohovor s vybíraným SEO konzultantem nebo SEO agenturou  

  • Dobrý SEO specialista se nezaměřuje pouze na hodnocení pozic u jednotlivých vyhledávačů, na kterých se objevíte, ale spíše na to, jak může pomoci Vašemu podnikání vylepšením toho, jak celkově vypadá prezentace na internetu.
    • Dobrý SEO konzultant by měl mít tendenci klást následující otázky:
      • Čím je Vaše firma, obsah webu nebo služby a produkty jedinečné, a proto zajímavé pro zákazníky?
      • Jak vypadá Váš běžný zákazník?
      • Jak v současné době na internetu najdou Váš web?
      • Jakým způsobem Vaše firma vydělává peníze a jak s tím může vyhledávání ve vyhledávačích pomoci?
      • Jaké další komunikační kanály používáte?
      • Používáte offline reklamu, tedy reklamu mimo internet?
      • Jak využíváte sociální sítě?
      • Kdo jsou vaši hlavní konkurenti?
      • Co očekáváte od online a potenciálně i offline komunikace na internetu?
    • Pokud se zdá, že poradce nemá zájem dozvědět se tyto detaily o Vašem podnikání a pochopit ho z celostního hlediska, zvažte nalezení jiného odborníka.
    • Všeobecně je těžké správně optimalizovat aniž by specialista věděl o cílech firmy, jejích zákaznících a dalším stávajícím marketingové úsilí, i když hodně zkušený konzultant si dokáže pomocí analýzy na internetu a s použitím profesionálních analytických SEO testů a nástrojů zjistit většinu informací sám.
    • Dávejte si pozor na odborníka, který dává nereálné záruky ohledně umístění na prvním místě na Googlu v organických výsledcích pod reklamami. TOP pozice totiž nikdo nemůže zaručit, a často ti, kteří se to snaží zaručit konají v rozporu s pokyny od společnosti Google pro webmastery, jako je vytváření množství nehodnotných stránek a jejich vzájemným propojováním. Což by mohlo mít za následek, že Vaše stránky nebo web bude trvale odstraněn z výsledků vyhledávání na Googlu.

2. Ověření referencí, certifikací, výsledků a ocenění

  •  Potvrdíte si tak, že daný odborník na SEO byl schopen poskytnout užitečné rady a byl schopen efektivně spolupracovat se zákazníky. A také, zda byly výsledky optimalizace trvalé, nikoli dočasné.
  • Dobrý odborník na SEO by se měl stát se součástí Vašich podnikatelských plánů a měly by být zaměřen na dlouhodobé plány a pomoc Vaší značce.
    • SEO se rychle vyvíjí stejně tak jak se mění algoritmy vyhledávačů. Proto je důležité stálé vzdělávání, získávání certifikací a učení se práce s různými optimalizačními nástroji. Podívejte se například na dosažené výsledky Rudolfa Sehnala na LinkedIn profilu.

3. Audit webu s odhadem náročnosti optimalizace

  • Dalším krokem je požádat o technický SEO audit webu a vyhledávací audit. Pokud svému kandidátovi na SEO důvěřujete, dejte mu omezené práva pro zobrazení, ne plný přístup nebo přístup pro zápis k Vašim datům v nástroji Google Search Console nebo k datům Analytics.
  • Nechte jej provést technický a rešeršní audit na základě kterého Vám dá seznam priorit toho, co by podle něho mělo být v oblasti SEO na webu nebo e-shopu vylepšeno. Tyto návrhy by měly vycházet z údajů o Vašem webu, měly by reflektovat online strategii a měli by se vyvarovat jakýchkoli nepřirozených praktik.
  • Návrh spolupráce by měl také obsahovat odhad celkových měsíčních nákladů na SEO a počet stránek, kterých se bude týkat. Dále pak stanovení cílů a metrik, jak průběžně sledovat výsledky.

 

4. Navázání krátkodobé či dlouhodobé spolupráce

 

  • Dobrý SEO konzultant upřednostní nápady, které zlepší Vaše podnikání s využitím nejmenšího množství zdrojů.
  • Počítejte s tím, že efekty navržených a zrealizovaných vylepšení se mohou na začátku dostavovat postupně, ale bude podporovat růst návštěvnosti v dlouhodobém horizontu.
  • Konzultanta by jste měli vnímat jako někoho, s kým můžete pracovat a experimentovat, učit se a pomáhat utvářet cestu vpřed pro Vás a Vaše podnikání.

Jakého konzultanta či SEO specialisty se naopak vyvarovat?

Existují SEO techniky a strategie, které mohou u vyhledávačů penalizovat Váš web až tak, že ho ve výsledcích vyhledávání nikdo nenajde. Optimalizace webu pro vyhledávače zabere desítky a stovky hodin a nevede k nim žádná zkratka za pár korun, takže počítejte s tím, že kvalitní práce bude stát odpovídající cenu.

 

  • Odmítněte konzultanta, který Vám nebude stavět na detailní analýze klíčových slov. Například Michal Binka ve své knize Analýza klíčových slov – návod krok za krokem uvádí, že obvyklá cena za analýzu klíčových slov je v rozmezí 20 000 – 50 000 Kč a důrazně varuje před nabídkami pod 10 000 Kč, pokud skutečně nejde a web o několika málo stránkách.
  • Nenechejte se zlákat nabídkami hromadných placených zápisů do stovek katalogů a placenými zpětnými odkazy. Tyto techniky mají na výkon webu stále menší vliv.
  • Optimalizovaný SEO článek nemůže stát pár stovek korun. Takový článek se nemůže nikdy ocitnou na první stránce vyhledávačů po zadání vybraného klíčového slova. Pro představu se podívejte na článek optimalizovaný na klíčové slovo “SEO copywriting”, který napsal Neil Patel, jeden ze světově známých SEO konzultantů. Máte dojem, že se dá napsat za necelou hodinu a 250 Kč?
  • Pokud Vám někdo nabídne zakázané SEO techniky pro zvýšení návštěvnosti, odmítněte spolupráci: umístění vysokého a tím pádem nepřirozeného počtu klíčových slov na stránce, skrývání klíčových slov pod obrázky nebo používání bílé barvy textu na bílém pozadí, podsouvání jiného obsahu vyhledávacím robotům než čtenářům atd. Dříve či později na to doplatíte dramatickým snížením návštěvnosti Vašeho webu.