Pomůžeme Vám získat kvalitní zpětné odkazy, které dlouhodobě zvýší návštěvnost Vašeho webu.
Doporučení k budování zpětných odkazů | Linkbuildingu
Jak se dočtete níže, získat kvalitní a dlouhodobě přínosné zpětné odkazy, které Vám pomohou získat více návštěvníků webu a nebudou Váš web dříve či později penalizovat ze strany vyhledávačů, vede pouze přes kvalitní a relevantní obsah, který budou lidé přirozeně šířit internetem. Nevsázejte na nabídky nekvalitních odkazů a rychlých zápisů webu do množství katalogů. Daleko větší efekt má získání několika kvalitních zpětných odkazů na vybrané klíčové slovo vedoucí na konkrétní stránku webu než množství nekvalitních odkazů v PR článcích nebo rychlý zápis do stovek bezcenných adresářů.
Potřebujete získat skutečně kvalitní odkazy, které zvyšují návštěvnost?
Pokud zvažujete posílit hodnocení webu vyhledávači pomocí budování zpětných odkazů, rádi Vám pomůžeme s linkbuildingem.
- Doporučíme Vám, jak a na jaké téma vytvářet obsah, který bude mít potenciál pro získávání zpětných odkazů.
- Analyzujeme existující zpětné odkazy a doporučíme jejich efektivnější vytěžení.
- Na základě analýzy klíčových slov používaných na Vašem webu a v daném oboru podnikání najdeme weby a jejich konkrétní stránky, ze kterých se vyplatí získat zpětné odkazy.
- Naučíme Vás postupy, jak kontinuálně získávat zpětné odkazy, které zvýší hodnotu Vašeho webu nebo e-shopu a budou dlouhodobě zvyšovat jeho návštěvnost a vylepší pozice ve vyhledávačích Google a Seznam.
- Samozřejmě můžete nechat zpětné odkazy zcela na nás.
Jak kontrolovat a analyzovat zpětné odkazy?
Zpětné odkazy, které vedou na Vaše stránky můžete kontrolovat následujícím způsobem:
- Zdarma v nástrojích jako Google Analytics v záložce Akvizice / Veškerá návštěvnost / Odkazy a také Google Search Console v záložce Odkazy. Můžete s autory odkazujících webů navázat dlouhodobější spolupráci a vytvářet jim kvalitní obsah, který bude obsahovat cenné odkazy.
- Tipy na zpětné odkazy můžete získat v profesionálních SEO nástrojích, jako Collabim v sekci Odkazy, linkbuilding, kde získáte podle sledovaných klíčových slov přehled webů a jejich konkrétních stránek se všemi relevantními klíčovými slovy.
Co jsou zpětné odkazy?
- Zpětné odkazy jsou linky vedoucí z ostatních webů na internetu na obsah konkrétního webu a také odkazy v rámci webu samotného. A k čemu jsou zpětné odkazy dobré?
- Samy o sobě zvyšují návštěvnost webu a hodnocení webu algoritmy vyhledávačů, což vede k vyšším pozicím ve vyhledávání.
- Nejcennější a dlouhodobě přínosné jsou přirozené zpětné odkazy, které web získává díky svému kvalitnímu, smysluplnému a důvěryhodnému obsahu.
Co jsou SEO zpětné odkazy?
- SEO zpětné odkazy jsou odkazy, které se cíleně používají pro získání lepších pozic ve výsledcích vyhledávání klíčových slov v internetových vyhledávačích Google, Seznam a například Bing.
- Jakákoli manipulace s těmito SEO odkazy je však internetovými vyhledávači zakázána. Například vyhledávač Google weby, na které vedou zmanipulované zpětné odkazy penalizuje a považuje je za porušení pokynů pro webmastery a zahrnuje mezi ně jakékoli praktiky, které manipulují s odkazy vedoucími na web nebo s odchozími odkazy z webu.
Zakázané zpětné odkazy. Které to podle Googlu jsou?
- Nakoupené nebo prodané odkazy, které předávají hodnocení. To zahrnuje výměnu peněz za odkazy nebo příspěvky obsahující odkazy, výměnu zboží nebo služeb za odkazy jako například poskytnutí produktu výměnou za to, že o něm napíše za poskytnutí odkazu.
- Výměna odkazů typu odkaz za odkaz včetně odkazů z webů určený pouze pro výměnu odkazů.
- Weby poskytující takzvané PR články za úplatu s cílem získávat zpětné odkazy.
- Odkazy získané prostřednictvím programů nebo služeb vytvořených pro jejich získání.
- Registrace webu do desítek a stovek adresářů, tedy webů, které nemají žádný kvalitní obsah.
- Vyžadování odkazu jako součást smluvních podmínek.
- A v neposlední řadě komentáře pod články a na fórech s optimalizovanými odkazy v příspěvku nebo podpisu.
Které zpětné odkazy jsou kvalitní?
- Kvalitní zpětné odkazy jsou ty, které přirozeně autoři webů a blogů vkládají do svého obsahu.
- Nejlepším způsobem získávání kvalitních a relevantních odkazů, které vyhledávače nepenalizují je zveřejňování originálního a relevantního obsahu, který budou lidé na internetu přirozeně šířit, tedy odkazovat na něj.
- Z toho plyne, že jakákoliv manipulace s odkazy se z dlouhodobého hlediska nevyplatí, ba naopak web, na který vedou poškodí.
Jak budovat kvalitní zpětné odkazy?
Zde je několik tipů, jak můžete získat a budovat kvalitní a dlouhodobě přínosné odkazy:
- Doplnění kvalitních článku na internetu o informace a link na váš obsah. Postup je takový, že si vyhledáte téma vašeho obsahu ve vyhledávači a pokud v něm chybí informace, které uvádíte na webu, tak autora požádáte o jeho doplnění.
- Vyhledání nefunkčních zpětných odkazů na kvalitních webech. Když zjistíte, že kvalitní článek odkazuje na již neexistující zdroj, můžete autora upozornit na tuto chybu a navrhnout mu odkazování na váš kvalitní obsah, který se daným tématem zabývá a bude přínosný pro čtenáře. Nefunkční odkazy na jakémkoliv webu můžete najít přes Free Online Broken Link Checker.
- Získání zpětných odkazů z podcastů, stále oblíbenější formy obsahu. Pokud jste odborník na nějakou oblast nebo máte zajímavé zkušenosti, vyhledejte si autory podcastů o natočení rozhovoru. V komentáři k podcastu se pak objeví odkaz na váš web.
- Vytvořte okolo svého produktu nebo služby teorii či strategii a nazvěte ji originálním názvem, podobně jako tomu bylo například v případě marketingové strategie „4P“ nebo „Blue ocean“. Lidé budou přirozeně na název odkazovat.
- Dobře také fungují infografiky, které vytvoříte na dané téma. Lidé je ve svém obsahu rádi ukazují a odkazují na autora.