ANALÝZA KLÍČOVÝCH SLOV

Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov se provádí z důvodu zjištění, co lidé na internetu vyhledávají. Přesněji řečeno jaké přesné fráze zadávají při hledání konkrétního předmětu jejich zájmu. Je důležitá ve všech životních fázích webového projektu.

Analýzu klíčových slov budete potřebovat v těchto případech:

  1. před vytvoření webu či e-shopu pro vytvoření strukturu webu, správných URL adres a hierarchie produktových skupin
  2. po spuštění internetového projektu pro zjištění na jaká klíčová slova vyhledávače nalezli konkrétní webové stránky
  3. a dále doporučuji provádět analýzu klíčových slov pravidelně s cílem zvyšovat přirozenou návštěvnost webu

Přínos analýzy klíčových slov pro klienty

Při práci s klienty často zjišťuji, že při detailním procházení analýzy klíčových slov a nově vytvořené struktury webu a e-shopu dochází k dalším poznatkům:

  1. klient většinou přehodnotí svoji dříve vytvořenou strukturu, protože je postavená na názvech, skupinách a pořadí produktů podle katalogů a ceníků a ne podle toho, jak návštěvníci hledají jejich produkty a služby v jakých skupinách a v jakém množství
  2. analýza klíčových slov klientům odhalí skutečné potřeby návštěvníků webu z hlediska sortimentu a sezónnosti – což se často velmi liší od zažitých představ
  3. tato analýza pak často slouží pro nákupní oddělení jako podklad pro stanovení objemů nákupů a jejich načasování podle sezónnosti

Analýza klíčových slov pro Google

Klíčová slova pro Google naleznete na několika místech. Uděláte si tak detailní přehled, jaké výrazy lidé na Googlu hledají:

  • klíčová slova Google vyhledává a zobrazuje s trendem hledání Google Ads / Nástroje / Plánování klíčových slov
  • pár tipů hledaných klíčových slov vám nabídne našeptávač Googlu přímo pod zadaným klíčovým slovem
  • další klíčová slova naleznete ve vyhledávači Google takto: zadejte hledaný výraz a dole na stránce vyhedávače naleznete sekci Vyhledávací dotazy související s klíčovým slovem, které jste hledali
  • Search Console je další nástroj, který vám ukáže klíčová slova hledaná na Googlu vedoucí na stránky vašeho webu

 

Analýza klíčových slov pro Seznam

Klíčová slova pro Seznam zobrazeje na několika místech. Některý z těchto seznamů je snadno dostupný přímo ve vyhledávači Seznamu, další v jeho specifickém nástroji. Nejhledanější slova Seznam zveřejňuje na svém blogu:

  • Skokani českého internetu je statistika hledaných klíčových slov podle časového období a regionů v České republice
  • detailní měsíční přehled klíčových slov Seznamu naleznete v aplikaci Sklik / Nástroje / Návrh klíčových slov
  • nejsnadněji najdete počet hledání klíčového slova na Seznamu tak, že po jeho zadání a vyhledání dole v patičce stránky kliknete na “Statistika hledanosti“, kde je denní, týdenní a měsíční vyhledávání klíčových slov na Seznamu
  • a samozřejmě tak jako na Googlu tak i Seznam nabízí při zadávání klíčového slova nápovědu podobných slov v našeptávači

 

Plánovač klíčových slov

Plánovač klíčových slov je nástroj, který vám jednak klíčová slova vyhledá. A pak vám je naplánuje například do reklamních sestav pro PPC kampaně.

  • plánovač pro klíčová slova hledaná na Googlu provádí aplikace Google Ads, která vám připraví návrh klíčových slov a zároveň v ní můžete spravovat reklamní kamaně, pokud přes tato klíčová slova chcete navádět návštěvníky na váš web
  • plánovač klíčových slov pro Seznam naleznete v aplikaci Sklik, který umí v podstatě to samé

 

Klíčové slovo

Klíčové slovo je výraz skládající se z jednoho či více slov, která lidé zadávají do internetových vyhledávačů při hledání toho, co je zajímá. Může to být jedno slovo, například pohovor, dvě slova s předložkou jako příprava na pohovor nebo více slov. Například pracovní pohovor otázky a odpovědi, čemuž se anglicky říká “long tail keyword”.

  • všeobecně platí, že cílení na jednoslovná klíčová slova je těžší než cílení na víceslovné klíčové fráze
  • víceslovná klíčová slova se dobře hledají například s nástrojem Keyword Tool, který hledá slova a fráze v desítkách světových jazycích včetně češtiny a kromě Googlu nabídne hledání na Youtube, Bing, Amazon, eBay a Instagramu

 

Hledanost klíčových slov

 Hledanost klíčových slov je důležitá pro prioritizaci jejich významu. Samozřejmě na nejvíce hledaná klíčová slova se zaměřují všichni, kteří optimalizují weby pro vyhledávače. Dostat se s nimi na první stránku vyhledávačů je stále těžší. Proto se dopuručuje zaměření na méně hledaná klíčová slova, která jsou většinou víceslovná. Například s 3-4 slovnou klíčovou frází se dostanete na první stranu výsledku vyhledávání podstatně snadněji a rychleji.

  • například hledanost klíčového slova pokladna na Googlu je měsíčně 2 900, eet pokladna 1 900 a eet pokladna cena už pouze 50 – to pouze pro představu, jak dramaticky klesá hledanost klíčových slov s jejich délkou
  • hledanost klíčových slov i směsíčním vývojem zjistíte v nástrojích Google Ads, Sklik a Collabim
  • jak vidíte, analýza klíčových slov je zásadní aktivita pro všechna rozhodnutí, které s vytvářením webu a e-shopu souvisí – a je jedno, v jaké realizační fázi se nachází
google4655d5c7a6d2183d.html