SEO KONZULTANT

SEO konzultant

SEO konzultant je odborník na optimalizaci webu pro vyhledávače (Search Engine Optimalization, SEO), který má přehled v několika různých oblastech. Například podle Googlu by dobrý SEO konzultant měl mít praktické zkušenosti v těchto oblastech:

  1. vytváření kvalitního obsahu webu pomocí SEO copywritingu
  2. kontrolu a nastavení technických parametrů webu a hostingu (technické SEO)
  3. schopnost zohlednit všechny důležité on-page a off-page faktory SEO optimalizace
  4. nastavení struktury on-line kampaní (PPC – placení za prokliky) zvyšující návštěvnost webu
  5. detailní analýzu klíčových slov a na jejím základě vytvoření struktury webu
  6. SEO konzultant by měl být schopný provést školení v celé problematice SEO optimalizace se zřetelem na Vaši oblast podnikání

TOP 10 dovedností kvalitního SEO konzultanta

SEO optimalizaci vnímám jako efektivní nástroj kontinuálního zvyšování návštěvnosti webu, blogu či e-shopu s cílem zvýšení počtu získaných kontaktů na potenciální zákazníky nebo přímo nákupů v e-shopu. Jaké oblasti by měl profesionální SEO expert pokrýt a být schopen vyřešit?

1. Technické SEO

  • Pokud již vlastníte webové stránky, měl by SEO konzultant dokázat pomocí online nástrojů analyzovat jeho technické parametry jako rychlost načítání, existenci a správnost mapy webu, souboru povolující indexaci webu vyhledávači, šifrování dat a podobně.
  • Což jsou faktory, bez kterých se Vaše stránky nemohou zobrazovat na dobrých pozicích ve vyhledávačích.

SEOMAKER | Upozorním Vás na všechny kritické nedostatky a chyby Vašeho webu s názorným vysvětlením, jak je odstranit. Pokud se Váš web vůbec nezobrazuje na prvních stránkách výsledků hledání, objednejte si moji jednorázovou SEO konzultaci.

2. Před realizační analýza webového projektu

  • Když plánujete vytvoření nového webu nebo chcete udělat rozsáhlý redesign stávajícího, je vhodná chvíle pro zahrnutí SEO konzultanta do realizačního týmu.
  • Klasická web designová agentura Vám vytvoří web podle Vašeho zadání. Web pak spustíte a zjistíte, že jeho návštěvnost z přirozeného hledání je mizivá.
  • Před implementační SEO analýza hledanosti klíčových slov Vám pomůže zpřesnit zadání pro webdesignéry.

SEOMAKER | Po analýze klíčových slov Vám pomohu upřesnit zadání pro agenturu vytvářející webové stránky. Díky této optimalizaci získáte návštěvnost zdarma z vyhledávačů. A poradím Vám, jak návštěvnost konkrétních stránek podpořit pomocí linkbuildingu.

3. Analýza způsobu hledání Vašeho oboru na internetu

  • Jedna z klíčových oblastí v marketingu je znalost potřeb potenciálních zákazníků. V online marketingu se potřeby zákazníků dají přesně získat z frází, kterými potenciální zákazníci hledají Vaše služby.

SEOMAKER | Díky detailní analýze stovek či tisíců klíčových slov Vám přesně ukáži, jak, v jakém množství a kdy hledají potenciální zákazníci Vaše služby nebo výrobky. Což Vám pomůže při vytváření marketingové strategie a online strategie.

4. Vytvoření logické struktury pro návštěvníky a roboty

  • Jelikož v této fázi je už zřejmé, jak přesně a v jaké intenzitě lidé hledají Vaše služby nebo produkty, je dalším logickým krokem vytvoření kompletního návrhu nové struktury webu nebo e-shopu s názvy hlavních sekcí a podskupin. A to vše od nejvíce vyhledávaného až po nejméně hledané.

SEOMAKER | Vytvořím nebo předělám strukturu Vašeho internetového projektu tak, aby v ní potenciální zákazníci a roboti vyhledávačů nalezli na první dobrou přesně to, co hledají.

5. Vytvoření kvalitního obsahu s ohledem na SEO

  • Každé klíčové slovo, na které cílíte, potřebuje svoji cílovou stránku. Z hlediska SEO copywritingu je důležité napsat texty konkrétních webových stránek, u e-shopu texty hlavních produktových skupin, podskupin a popisů výrobků v této formě
    • URL stránky
    • H1, H2, H3 atd. nadpis
    • Bodycopy s interním prolinkováním
    • Meta title s ohledem na atraktivnost v porovnání s konkurencí
    • Meta description shrnujícím obsah stránky
    • ALT popisy obrázků

SEOMAKER | Díky svým bohatým zkušenostem s copywritingem a SEO Vám napíši optimalizované texty pro klíčové stránky nebo celý web tak, aby přesvědčili návštěvníky k akci a “přitáhly” pozornost vyhledávačů.

6. Prezentace SEO optimalizace

  • Ideálním způsobem předání výsledků a doporučení SEO optimalizace je osobní prezentace, kde by Vám konzultant SEO problematiky měl detailně vysvětlit všechny doporučení, ukázat implementační změny na konkrétních příkladech a doporučit další kroky pro úpravu webu.

SEOMAKER | Přímo pro Vás nebo pro Vaše marketingové specialisty připravím detailní tříhodinovou prezentaci s konkrétními návody, podle kterých budete moci svůj web rozvíjet. U menších projektů odprezentuji hotové řešení.

7. Školení SEO optimalizace

  • Pokud se jedná o větší a profesionálnější internetové projekty, kde se o rozvoj webu starají marketingoví specialisté, je někdy vhodnější aby konzultant SEO předal pomocí na míru připraveného školení přesný postup a know-how, jak samostatně provádět SEO optimalizaci.

SEOMAKER | Ve své pražské kanceláři nebo u Vás ve firmě provedu pro online specialisty a manažery školení SEO problematiky s konkrétními tipy na zlepšení výkonu webu.

8. Optimalizace PPC kampaní

  • Pokud potřebujete okamžitě zvýšit návštěvnost webu a online prodeje Vašeho zboží a služeb, profesionální SEO konzultant Vám připraví na základě analýzy klíčových slov, cílových stránek, konkurenčních kampaní atd. strukturu PPC kampaní a poradí, jak optimalizovat obsah stránek, snippetů, nadpisů, URL atd.

SEOMAKER | Na základě analýzy klíčových slov Vám připravím ideální strukturu pro vytvoření PPC kampaní v reklamních nástrojích Google Ads a Sklik.

9. Ukázka dosažených výsledků pomocí SEO

  • Samozřejmě kromě teoretických znalostí SEO byste si měli nechat ukázat dosažené výsledky optimalizací v praxi. Ideálně konkrétní stránky a jejich dlouhodobé umístění na prvních místech vyhledávání atd. Prezentované teoretické znalosti jsou jedna věc (i když také důležitá), ale skutečná úspěšná realizace ukáže prokazatelné know-how.

SEOMAKER | Osobně jsem vytvářel množství SEO analýz a následně je implementoval, vytvářel strukturu a obsah stránek tak, aby byly dobře umístěné ve výsledcích vyhledávání a také aby přinášeli konverze. Příklady najdete na hlavní stránce.

10. Certifikace, praxe, know-how v oblasti SEO

  • Dobrý konzultant v oblasti SEO by se měl stále vzdělávat a sledovat nové trendy a změny v algoritmech vyhledávačů.

SEOMAKER | kromě 20+ leté praxi v marketingu a komunikačních strategiích a 10+ leté praxi v online marketingu, SEO copywritingu, SEO optimalizaci a analýze klíčových slov jsem certifikovaný SEO specialista od Callabimu, nejrozšířenějšího SEO nástroje v ČR.

Maile Ohye z Googlu radí jak vybrat SEO konzultanta

  •  vyvarujte se konzultantů, kteří Vám slíbí první pozice ve vyhledávačích “přes noc”
  • nechte si vypracovat, jak konzultant bude postupovat při plnění Vašeho zadání
  • podívejte se, zda na Vás působí internetová prezentace SEO konzultanta profesionálně.
  • zrealizujte osobní setkání
  • nechejte si ukázat, jakých konkrétních výsledků konzultant dosáhl
  • nechte si vytvořit SEO audit

 

 

Jakého konzultanta či SEO specialisty se naopak vyvarovat?

Existují SEO techniky a strategie, které mohou u vyhledávačů penalizovat Váš web až tak, že ho ve výsledcích vyhledávání nikdo nenajde. Optimalizace webu pro vyhledávače zabere desítky a stovky hodin a nevede k nim žádná zkratka za pár korun, takže počítejte s tím, že kvalitní práce bude stát odpovídající cenu.

 

  • Odmítněte konzultanta, který Vám nebude stavět na detailní analýze klíčových slov. Například Michal Binka ve své knize Analýza klíčových slov – návod krok za krokem uvádí, že obvyklá cena za analýzu klíčových slov je v rozmezí 20 000 – 50 000 Kč a důrazně varuje před nabídkami pod 10 000 Kč, pokud skutečně nejde a web o několika málo stránkách.
  • Nenechejte se zlákat nabídkami hromadných placených zápisů do stovek katalogů a placenými zpětnými odkazy. Tyto techniky mají na výkon webu stále menší vliv.
  • Optimalizovaný SEO článek nemůže stát pár stovek korun. Takový článek se nemůže nikdy ocitnou na první stránce vyhledávačů po zadání vybraného klíčového slova. Pro představu se podívejte na článek optimalizovaný na klíčové slovo “SEO copywriting”, který napsal Neil Patel, jeden ze světově známých SEO konzultantů. Máte dojem, že se dá napsat za necelou hodinu a 250 Kč?
  • Pokud Vám někdo nabídne zakázané SEO techniky pro zvýšení návštěvnosti, odmítněte spolupráci: umístění vysokého a tím pádem nepřirozeného počtu klíčových slov na stránce, skrývání klíčových slov pod obrázky nebo používání bílé barvy textu na bílém pozadí, podsouvání jiného obsahu vyhledávacím robotům než čtenářům atd. Dříve či později na to doplatíte dramatickým snížením návštěvnosti Vašeho webu.

Přehled dalších profesionálních SEO konzultantů a specialistů v ČR

Přeji Vám štastnou ruku při výběru toho správného konzultanta na SEO!

google4655d5c7a6d2183d.html