SEO OPTIMALIZACE

SEO optimalizace

SEO optimalizace je zkratka anglického výrazu “Search engine optimalization” v doslovném překladu “optimalizace pro vyhledávače“. Myslí se tím internetové vyhledávače Google, Seznam, Bibg a dále třeba Yahoo. Jednoduše řečeno SEO optimalizaci děláme proto, aby vyhledávače snadno pochopily, o čem daný web, blog či e-shop je a co nabízí. A lidem hledající konkrétní informaci, službu nebo zboží nabídly ty nejvhodnější = nejrelevantnější výsledky hledání, tedy konkrétní webové stránky.

SEO optimalizace se provádí na několika úrovních:

  • od rychlosti načítání webu a optimalizaci pro tablety a mobilní zařízení
  • přes povolení či zakázání některých stránek pro procházení a indexování
  • až po optimalizaci textů jak na úrovni obsahu klíčových slov, tak na úrovni snadné čitelnosti

Můj přístup k SEO optimalizaci

SEO optimalizaci vnímám jako efektivní nástroj kontinuálního růstu návštěvnosti webu, blogu či e-shopu s cílem zvýšení počtu získaných kontaktů na potenciální zákazníky nebo přímo nákupů v e-shopu.

SEO optimalizaci provádím profesionálně s využitím výkonných optimalizačních nástrojů a analýz. Jedině tento přístup vede k tomu, že:

  • budete přesně vědět co a jak často vaši potenciální zákazníci hledají
  • návštěvnost webu a tržby budou postupně narůstat
  • budete moci náklady na PPC reklamy udržovat na konstatní úrovni nebo je dokonce snižovat

Jak provedu SEO optimalizaci pro vaši firmu?

1. Analýza klíčových slov

  • V první řadě se detailně seznámím s Vaším internetovým projektem a cílem, který má v budoucnosti plnit.
  • Provedu detailní analýzu klíčových slov z Vašeho oboru podnikání, což v praxi znamená shromáždění až několika tisíc klíčových slov, která lidé zadávají do internetových vyhledávačů Google, Seznam a Bing.

2. Zjištění pozic ve vyhledávačích

  • Zjistím, na jakých pozicích se homepage Vašeho webu a jeho další stránky zobrazují jak na Googlu, tak na Seznamu. Tato analýza také odhalí, kde se nachází většina Vašich potenciálních zákazníků.
  • Tím získám přehled o aktuální úrovni SEO.

3. Vytvoření logické struktury webu

  • Jelikož v této fázi je už zřejmé, jak přesně a v jaké intenzitě lidé hledají Vaše služby nebo produkty, vytvořím kompletní návrh nové struktury webu nebo e-shopu s názvy hlavních sekcí a podskupin. A to vše od nejvíce vyhledávaného až po nejméně hledané.

4. SEO copywriting

  • Napíši vzorové texty kontrétních webových stránek, u e-shopu texty hlavních produktových skupin, podskupin a popisů výrobků v této formě
    • URL stránky
    • H1, H2, H3 atd. nadpis
    • Bodycopy s interním prolinkováním
    • Meta title s ohledem na atraktivnost v porovnání s konkurencí
    • Meta description shrnujícím obsah stránky
    • ALT popisy obrázků

5. Prezentace a školení SEO

  • Přímo pro Vás nebo pro Vaše marketingové specialisty připravím detailní prezentaci s konkrétními návody, podle kterých budete moci svůj web rozvíjet.
  • Na půldenním SEO školení vše detailně vysvětlím a proberu konkrétní návrhy na zlepšení optimalizace webu.
  • Projdeme také návody uvedené v prezentaci a detailní novou strukturu. Pokud se jedná o větší projekt, marktingoví specialisté budou mít přesný postup a know-how, jak samostatně provádět SEO optimalizaci. U menších projektů představím hotové řešení.

6. Technické SEO – bonus

  • Jako bonus ode mě získáte konkrétní analýzu a doporučení pro technické vylepšení webu, které SEO významně ovlivňuje. Jedná se zejména o:
    • rychlost načítání webu
    • kontrola a návrh nastavení robots.txt a sitemap.xml
    • responzivity a bezpečnosti dat na webu, kontroly nutných součástí webu jako je GDPR atd.

SEO optimalizace webu

SEO optimalizace webu na základní úrovni můžete provádět postupně sami podle návodů od jednotlivých vyhledávačů. Například podle návodu Googlu pro vlastníky webů, kteří s SEO optimalizací začínají. Dozvíte se zde návod na SEO optimalizaci webu a vůbec co je SEO:

SEO optimalizace pro vyhledávače

SEO optimalizace pro vyhledávače se dá shrnout do několika základních oblastí:

  • technické parametry webu: rychlost načítání obsahu webu, velikost obrázků a jejich vhodný formát nebo kvalitu webhostingu
  • on-page faktory SEO optimalizace: struktura webu podle skupin vyhledávaných frází, neboli klíčových slov, prolinkování atd.
  • off-page faktory SEO optimalizace pro vyhledávače: linkbuilding neboli získávání zpětných odkazů (backlings) – Google uznává pouze organické zpětné linky, tedy linky, které uživatelé internetu nasměrovali na váš web díky zajímavému obsahu

SEO test, analýza a nástroje

SEO test si můžete provést rychle a zdarma na různých webech testujících SEO kondici webů. Otázka je, zda jednotlivým návrhům k optimalizaci budete rozumět a zda je budete schopni sami realizovat. Optimalizovat velikost a formáty obrázků zvládnete. SEO analýzu si tedy můžete udělat sami pomocí SEO nástrojů, ale s realizací složitějších vylepšení se raději obráťte na programátory, kodéry a další specialisty.

  • web.dev – nový nástro pro SEO testy přímo od Googlu, který detekuje chyby a rovnou navrhuje jejich řešení
  • Google site kit – pokud máte web postavený na WordPressu, tento nástroj kompiluje poznatky a analýzy z různých nástrojů
  • GTmetrix – další detailní SEO tester s přehledným grafickým zobrazení kritických a ostatních chyb
google4655d5c7a6d2183d.html